28 November 2012

APA PERASAAN ANDA? APA TINDAKAN KITA SELEPAS INI?


           Umat Islam diikat dengan perjanjian dan ikrar dua kalimah syahadah. Dengan ini, kita telah pun memeterai satu akuan sumpah untuk saling memelihara darah, harta dan kehormatan di antara satu sama lain. Menurut satu hadis yang :

Diriwayatkan oleh Ibnu Umar r.a, bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda:
 "Aku telah diperintahkan supaya memerangi manusia sehinggalah mereka bersaksi bahawa tiada tuhan melainkan Allah dan Muhammad adalah Rasulullah, dan mereka mengerjakan solat serta memberi zakat. Maka sekiranya mereka melakukan perkara itu, terpeliharalah darah (nyawa) mereka dan harta benda mereka daripadaku kecuali dengan hak Islam. Dan perhitungan mereka adalah atas ketentuan Allah." (Hadis riwayat Imam al-Bukhari)

            Berdasarkan hadis di atas, kita sebagai umat Islam perlu mengetahui bahawa seluruh umat Islam yang sama-sama mengucapkan dua kalimah syahadah berada dalam satu keterikatan yang mengikat mereka saling bergandingan dan memikul tanggungjawab memberikan bantuan ketika saudara-saudara Islam ditimpa musibah dan ancaman terhadap nyawa, harta-benda dan maruah mereka.

            Umat Islam di Palestin adalah saudara-saudara kita yang sama-sama mengucapkan dua kalimah syahadah. Sepanjang penindasan yang berlaku semenjak tahun 1948 dengan kemasukan kaum Yahudi ke bumi Palestin dan menyebabkan sebahagian penduduknya yang menjadi pelarian, apakah peranan kita dalam menjalankan tanggungjawab dua kalimah syahadah ini? Sehingga kini, angka pelarian telah mencecah lebih 9 juta orang. Sementara kematian dan pembunuhan pula masih berlaku hari demi hari.

             Maka menjadi KEWAJIPAN kepada kita semua untuk membantu saudara kita yang berada di sana kerana kita sebenarnya BERHUTANG dengan mereka yang sedang berjihad mempertahankan kesucian bumi Palestin dari di nodai oleh tangan-tangan kotor zionis laknatullah. Tetapi kita yang berada disini hanya bertindak sebagai ‘’PEMERHATI’’ tanpa sebarang tindakan. Maka, bayarlah hutang-hutang kepada saudara kita di Palestin dengan cara menyumbang apa sahaja yang kita mampu.

Kejayaan Dicapai Pihak Berkuasa Gaza:
(1) Melancarkan serangan-serangan balas ke atas kapal-kapal tentera Israel.

(2) Melancarkan serangan-serangan balas ke atas kapal-kapal udara tentera Israel dan berjaya mengenai sasaran.

(3) Melancarkan serangan-serangan balas menggunakan roket-roket buatan sendiri ke arah bandar-bandar besar Israel sehingga mewujudkan suasana ketakutan para pemimpin dan pendatang haram Israel yang menduduki bumi Palestin.

(4) Bagi menunjukkan kekuatan dan mengancam Israel agar jangan terus bongkak, tentera pihak berkuasa Gaza telah membuat serangan-serangan balas menggunakan roket-roket buatan sendiri kearah kawasan Israel agar mereka juga faham bahawa Gaza juga ada upaya persenjataan yang perlu digeruni.

(5) Bagi menunjukkan kekuatan dan kebolehan Hamas di dalam berdepan dengan ancaman Israel, unit khas Al-Qassam telah berjaya menembusi siaran media Israel. Ini adalah suatu kepakaran yang dimiliki Hamas agar Israel faham bahawa Gaza juga ada upaya teknologi moden dan persenjataan yang perlu digeruni.

Serangan pejuang Palestin menembusi kawalan keselamatan Israel

1. Setelah enam tahun berlalunya serangan berani syahid yang berlaku pada tahun 2006 yang mengorbankan 9 yahudi dan mencederakan sekitar 40 orang yang dilakukan oleh pemuda Palestin yang meletupkan dirinya di Tel Aviv, Ketua Briget Qassam yang baru (menggantikan As Syahid al Ja'bary), mengeluarkan ancaman akan melakukan serangan berani syahid , Setelah 24 jam Ahmad Daif mengeluarkan ancaman tersebut, satu letupan besar yg memusnahkan sebuah bas di tengah - tengah bandar Tel Aviv telah berlaku yang mana telah mengorbankan 3 nyawa yahudi, 4 lagi koma di samping mencederakan 21 yang lain yang dilakukan oleh seorang wanita Palestin yang meninggalkan beg berisi bom jangka dalam bas tersebut dan meletup berhampiran bangunan Kementerian Peperangan Israel dan beberapa pejabat agensi keselamatan yg lain.

2. Saluran 2 TV Israel menerusi sumber tentera menolak kemungkinan ianya serangan berani syahid. Ianya mungkin serangan berbentuk lontaran bom ke atas bas atau meninggalkan beg berisi bom di dalam bas tersebut

3. Tersebar juga berita yang mengatakan berlakunya letupan kedua kerana ada sumber mengatakan mereka ternampak dua pejuang berani syahid berkeliaran di Tel Aviv mencari sasaran serangan. Pihak berkuasa Israel tidak mengeluarkan sebarang kenyataan berkaitan letupan kedua.

4. Saluran 10 TV Israel mengeluarkan ucapan seorang Yahudi yang ketakutan selepas serang tersebut dengan katanya " Aku sama sekali tidak akan terus tinggal di sini.. Aku akan balik ke negeri asalku.. Kita sentiasa menunggu kematian kita daripada langit (peluru berpandu Qassam). Tiba-tiba ia datang daripada jalan yg kita lalui. Mati menyerang kita daripada semua sudut di Tel Aviv ini... Aku tak akan tinggal menetap di sini "

5. Wartawan Saluran 2 Israel berkata " Inilah (serangan) yang dijanjikan oleh Hamas dan ia betul- betul dilaksanakan. Kalau beginilah keadaannya, tiada faedahnya 'Iron Dome'(penangkis peluru berpandu) dan siren amaran. Dia merujuk kpd rakaman suara amaran ketua Briged Qassam yg baru, Muhammed Daif pada hari Selasa lepas. Beliau memberikan perakuan bahawa sebarang ancaman daripada Hamas pasti akan ditunaikan sebagaimana yang dijanjikan. Keluarga As Syahid Ja' bary juga memberikan ancaman yang sama iaitu akan membalas tindakan membunuh tersebut dan dilakukan di tengah- tengah bandar Tel Aviv.

6. Saluran TV 10 menyatakan serangan tersebut berlaku terhadap bas milik syarikat " Dan" di Jalan Syawul Hamiligh di tengah- tengah bandar Tel Aviv berhampiran bangunan Kementerian Peperangan Israel.

7. Penganalisis Politik Palestin, Mustafa Al Sawwaf mengulas serangan ini merupakan bentuk baru serangan daripada Hamas dan merupakan antara siri kejutan yang dijanjikan oleh Hamas. Ini merupakan tindakan balas pertama setelah Israel membunuh al Ja' bary.( Tambahan: dalam kenyataan sebelum ini pimpinan Hamas ada menyatakan mereka akan menjadikan Tel Aviv sebagai neraka bagi Yahudi di Tel Aviv

8. Al Sawwaf menambah dalam temuramahnya dengan akhbar Hurriyah FJP, Hamas ingin menyampaikan mesej tegas kepada Israel bahawa mereka berupaya membelasah Israel daripada udara, daripada darat dan di mana saja yang mereka mahu walaupun Israel telah membunuh pemimpin mereka. Ianya juga merupakan tekanan kuat agar Israel kembali ke meja perundingan gencatan senjata yang tergendala kerana keangkuhan Israel enggan menerima syarat- syarat Hamas.

9. Sejarah serangan berani syahid seperti ini di Tel Aviv bermula pada 19 Oktober 1994 sewaktu Intifadah pertama yg berlaku di dalam bas no 5 yg dinaiki oleh seorang pemuda Palestin yang meletupkan bom di badannya yg mengorbankan 21 penduduk Israel. Seterusnya pada awal Jun 2001 ketika Intifadah kedua bila seorang pemuda Palestin meletupkan bom di badannya di pintu masuk kelab Dolfanirium yg mengorbankan 21 nyawa dan 100 tercedera dan yang terakhir pada 17 April 2006 yang mengorbankan 9 nyawa dan 40 orang tercedera bila seorang pemuda Palestin meletupkan bom di badannya di Stesyen Bas Pusat( lama) di Tel Aviv.

Sesungguhnya kemenangan Allah adalah semakin hampir. Situasi mujahideen di sana sekarang sangat-sangat berbeza berbanding sebelum ini, mereka sebenarnya menunggu saat KEMENANGAN yang telah di janjikan oleh Allah.
Telah berkata salah seorang mujahideen:

‘’Dont worry about palestinian, they are very strong now, Allah with us, this time is different, all united with mujahideen, jewish suffer much, mujahideen hit them hardly, palestinian thank malaysia people much,m'sian aid reach poor people and injured also, salam to allfrom rabat land, inshallah victory is matter of time inshallah bro, just pray for mujahideen"

Bantulah saudara kita di sana dengan BERDOA,BAYAR HUTANG(SUMBANGAN) dan dengan cara yang ini kita mampu.Tindakan kita juga, usaha kita juga untuk boikot barang-barang  yang memberi sumbangan terhadap Israel untuk hapuskan umat Islam di Palestin.Untuk menyumbang boleh melalui mana-mana BADAN NGO yang banyak di siarkan di Facebook dan sebagainya.










:: Kesedaran terletak pada diri anda, jalan mana anda akan pilih,adakah sanggup melihat saudara seislam kita mati dibedil oleh ZIONIS laknatullah? Jawapan hanya ditangan anda,tepuk dada Tanya IMAN::




INILAH SAUDARA KITA,ADIK SEISLAM KITA YANG MATI SYAHID YANG TELAH DIBEDIL OLEH ZIONIS:










Selepas ni, apa tindakan kita seterusnya? Teruskan menyumbang, Teruskan berdoa kepada mereka.Pastinya perjuangan kita perlu teruskan di MEDAN JIHAD iaitu MEDAN MENUNTUT ILMU.Kita 



berusaha untuk mencapai keputusan yang terbaik di Dunia dan Akhirat.Jaga adab ketika menuntut ilmu, jaga hak kita sebagai seorang pelajar.



::TERUSKAN BERDOA UNTUK SAUDARA KITA DI SANA::
:: JIHAD FISABILILLAH ::


ni link video TEARS OF GAZA



No comments :

Post a Comment